Digital Performer vs Logic Pro

Posted: February 16, 2008 in Postproduction

interface_gallery01_20070828.jpgdp5g5small.jpg

Jeg er så småt er ved at lære det nye Logic Studio 8 at kende inde på Dicentia. Meningen er, at dette udover vores Pro Tools HD 5.1 setup, skal erstatte mit nuværende alternative RME Fireface 800 system, som hidtil har kørt med mit eget Digital Performer og primært er brugt til alt stereo lydbehandling fra mastering, sound design til lydeditering. Istedet kommer dette system nu til at køre med Logic, Soundtrack Pro 2, Waveburner og Compressor 3. Logic og DP kan stort set de samme ting omend jeg synes Logic stadig er lidt rodet i nogle henseender så som I/O labeling i surround setup og zoom (man kan ikke zoome helt ud på f.eks. et soundtrack over en times varighed?) samt en wave editor som max kører stereo. Her løber DP og PT HD klart af med sejren i enkelthed og overskuelighed. Anderledes forholder det sig selvfølgelig med Logics samplebibliotek, Compressor 3, Waveburner samt medfølgende plugins og virtuelle instrumenter. Her fører Logic klart (specielt i forhold til det bondegårdsdyre PT HD)! Ja faktisk så meget, at man alene pga. disse add-ons burde købe Logic Studio Pakken. Jeg er solgt og dog har jeg lige set det upcoming DP 6’s nye features: Convolution reverb (ala Logics Space Designer), LA2A modelled compressor, support for bl.a. broadcast wave (endelig!), support for HD framerates, pre-rendered instrument tracks, direct CD Burning, plug-in sets og nyt streamlined GUI, hvor bl.a. transport bar ikke fylder urimeligt meget på skærmen som tidligere. Derfor, nok er jeg kommet med på Logic Pro, men ikke hoppet af DP vognen (omend det var tæt på). Sidstnævnte har jeg trods alt arbejdet med i snart 7 år.

Comments
  1. Flecks says:

    Hay Fedt at høre nogen som deler samme interesse for digital performer. Jeg er selv stor protools kender og skal til at opgradere mit protools system. Jeg har et mix 3 som skal til at være et hd 3. Jeg er bange for at det kommer til at koste mig alt for meget så efter jeg så hvad dp 6 kan så er jeg sikker på at je ikke skal bruge så mange penge på Digidesign produkter. Et andet problem er også at jeg skal bruge Madi og det tillader ikke sådan lige.

    Men Med dp 6 og et rme kort er jeg oppe at køre det er nok bare det fedt.

    HA det godt
    Flecks

Leave a Reply

