Fairman, Pultec og Tube-tech R.I.P.?

Posted: October 6, 2006 in Postproduction

De forgangne par uger har budt på det sædvanlige arbejde inde på Dicentia omend jeg sammen med min kollega Christian Skriver har været ude i forhenværende SDC’s afviklede masteringstudier på Frederiksberg for at finde udstyr, som jeg kan bruge i lydsuiten på postproduction afdelingen. Gæt hvad jeg fandt der? Werner’s Fairman compressor og mic preamps, diverse hi-end EQs mm. Dertil ved jeg, at vi også ligger inde med en gammel Pultec EQ samt en Tube-tech micpreamp og compressor. Esoterisk udstyr har vi nok af. Spørgsmålet er så om jeg kan finde anvendelse af det eller om det skal sælges? Mastering outboardgear er jo desværre blevet jaget vildt efter introduktionen af den digitale audio. Plugins har simpelthen overtaget med specielt Sony Oxford, TC Electronic, Universal Audio og Waves’s superplugins. Outboardgear rest in peace?

Comments
  1. arne schultz says:

    Jeg er interesseret i at købe mastering udstyr
    Kontakt mig venligst, hvis du mastering udstyr du vil sælge
    Med venlig hilsen Arne Schultz

  2. […] vs. digitalt lyd: Nogen forskel? Jnf. mit tidligere oplæg her på siden om hvorvidt analogt outboard gear er ved at have talte dage kommer der her et lille […]

  3. rune says:

    jeg er interesseret i mastering udstyr…
    kan du sende en pris liste ?

    Mhv.

    Rune

Leave a Reply

