MySpace dillerdaller

Posted: May 16, 2006 in Musik

Jeg er nu hooked up på MySpace som 77 millioner andre+. Det kom sig af, at min lillebror her i weekenden viste mig, hvordan hans band Waking Life får “venner” som aldrig før. Samtidigt har ethvert dansk band med respekt for sig selv nu en MySpace side til at promovere deres musik (ifølge Musikeren). Ja, man hører ligefrem om hvordan enkelte bands lever af, at have en MySpace hjemmeside. Jeg selv har nu allerede fået tilbud om at blive “venner” med indtil flere. Ikke alle lige interesante dog. Hvorfor mon MySpace er blevet det nye “mp3.com”? Vel pga. den smarte networking, men også fordi, at selve interfacet i en MySpace musikprofil spiller udvalgte sange med det samme man kommer ind på et bands MySpace side. På den måde hører man med det samme om det er noget musik man kan lide eller ej. Så kan man jo vælge om man skal være “venner” med det band og i så fald har bandet scoret endnu en ven i deres venneliste. Jeg tror jeg prøver om jeg ikke må være “venner” med Madonna, men jeg ved det ikke? Hun har allerede over 60.000…

Leave a Reply

