Reich og Peace Orchestra

Posted: March 27, 2006 in Musik

I dag var jeg bl.a. forbi Tivoli koncertsal for igen at hjælpe til med lydtekniken på den nært forstående Steve Reich koncert. Problemet er, at komponisten er lidt kendt for at være en hidsigprop, specielt hvad angår teknikken. Og rigtigt nok var det også det første han satte finger på i dag, hvor vi straks blev kastet ud i et par udfordringer med keyboards, presets, volumepedal mm. Det gik dog ganske “smoth”, hvis jeg selv skal sige det og det virkede til, at han faktisk var ganske tilfreds med resultaterne. Efterfølgende tog jeg videre ind på Huset i Magstræde for at besigtige deres jazz café med henblik på et lyd-job med Middleeast Peace Orchestra på fredag. Glæder mig også til at møde min gamle “(lyd)studie-kammerat” Johan Høyer fra Sun Studios på onsdag, hvor han kommer forbi for et interview og en kop kaffe…

Leave a Reply

