Rigets og Muhammeds tilstand

Posted: March 5, 2006 in Politik

Jeg har såmænd tit villet give min politiske holdning til kende, men har bare aldrig taget skridtet og skrevet et læserbrev endnu. Måske denne blog kan lave om på det.

Jeg mener at denne Muhammed krise har haft både negative såvel som positive sider. Selvfølgelig smerter det mig at se diverse stupide mennesker stå og brænde det danske flag af foran et kamera. Pludselig er det danske flag blevet symbol for det onde vestlige imperium, som i fundamentalistens øje er fordærv, ondskab og hvad vi ellers heroppe i Skandinavien ikke kan nikke genkendene til.

Derudover forarger det mig at en gruppe løgnere/danske imamer rejser til mellemøsten for at piske en stemning op. I mine øjne er de lige så extreme, som dem der brændte vores danske ambassader ned og burde få et sagsanlæg på nakken for landsskadelig virksomhed.

Hvad der er positivt har bl.a. været de moderate muslimers afstandtagen fra ovenstående imamer og en tilkendegivelse af at de gerne vil demokratiet. Noget man ikke har set så meget af før. Dertil synes jeg faktisk at det var helt i orden at arabere boycot’ede danske varer i mellemøsten. Hellere det end en selvmordsbomber i metroen. Dette i sig selv gør muhammed tegningerne til skamme. Tegninger som er lige så latterlige som så meget andet hånende materiale, men som uden forbehold har lov til at blive trykt til enhver tid. Jesus har aldrig taget skade af karikaturer eller har han? Jeg kan ikke se at Muhammed skulle have taget skade, men jeg er jo også ateist og tror på demokrati, fornuft og fælleskab.

Leave a Reply

